VŠE O NÁKUPU

Všeobecné obchodní podmínky

Pečlivě si přečtěte naše Obchodní podmínky, kde najdete vše o nákupu v našem internetovém obchodě.

ZÁKLADNÍ INFORMACE

Tyto obchodní podmínky se vztahují na smlouvy uzavřené na dálku v e-shopu www.mikusdiamonds.cz mezi prodávajícím a kupujícím podle Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku.

Prodávajícím je: Diamantier, s.r.o., Mierové námestie 40, Trenčín 911 01. IČO 46968130, DIČ 2023689338. Tel. +421 911 776 774, e-mail: info@mikusdiamonds.cz. Zapsaný v Obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, oddíl Sro, vložka č. 33126/R.

Kupujícím je spotřebitel, t. j. fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání. Nákup uskutečněný podnikatelským subjektem se řídí podle Obchodního zákoníku č. 513/1991 Sb.

Orgánem dozoru pro ochranu spotřebitele je Inspektorát SOI pro Trenčiansky kraj, Hurbanova 59, 911 01 Trenčín.

 

VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY
INTERNETOVÉHO OBCHODU MIKUSDIAMONDS.CZ

 

I. Identifikace obchodníka

1.1. Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami (dále jen „VOP“) se řídí právní vztahy mezi společností

Obchodní jméno: Diamantier, s.r.o. 
Sídlo: Mierové nám. 40, Trenčín 911 01, Slovenská republika

Zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, Oddíl Sro, Vložka číslo 33126/R 

IČO: 46968130
DIČ: 2023689338
IČ DPH: SK2023689338 

Bankovní účet EUR: ČSOB: SK1575000000004022805019
Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty

(dále jen „Prodávající“ nebo „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na Webovém sídle Prodávajícího, a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy Slovenské republiky zejména zákonů: Zákon č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, Zákon č. 40/1964 Z.z. Občanský zákoník v platném znění. 

1.2. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:

Email: info@mikusdiamonds.cz
Tel. č.: +421911776774

1.3. Adresa k zasílání reklamací a odstoupení od smluv je:
Diamantier, s.r.o., Mierové nám. 40, 911 01 Trenčín, Slovenská republika

 

II. Definice pojmů

2.1. Pro účely těchto všeobecných obchodních podmínek uvádí a definuje Obchodník v souladu se zákonem č. 108/2024 Z. z. v platném znění tyto pojmy:

2.2. Smlouvou uzavřenou na dálku je smlouva mezi obchodníkem a spotřebitelem dohodnutá a uzavřená výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti obchodníka a spotřebitele, zejména využitím online rozhraní, elektronické pošty, telefonu, faxu, adresního dopisu nebo nabídkového katalogu.

2.3. Obchodník (dále jen „Prodávající“) je osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praxi jedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání, a to i prostřednictvím jiné osoby, která jedná jejím jménem nebo na její účet.

2.4. Spotřebitelem je fyzická osoba, která v souvislosti se spotřebitelskou smlouvou, z ní vyplývajícím závazkem nebo při obchodní praxi nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo povolání.

2.5. Spotřebitelskou smlouvou je každá smlouva bez ohledu na právní formu, kterou uzavírá obchodník se spotřebitelem.

2.6. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem Elektronický obchod a s pojmem Webové sídlo.

2.7. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku zejména využitím webového sídla Prodávajícího, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.

2.8. Trvalým médiem je prostředek, který umožňuje spotřebiteli nebo obchodníkovi uchovávat informace adresované spotřebiteli nebo obchodníkovi po dobu, která odpovídá účelu, který tyto informace plní, a způsobem, který umožňuje jejich nezměněnou reprodukci a použití v budoucnosti, zejména listina, e-mail, USB klíč, CD, DVD, paměťová karta a pevný disk počítače.

2.9. Produktem je zejména zboží, služba, digitální obsah.

2.10. Službou je zejména jakákoli činnost nebo výkon, který je nabízený nebo poskytovaný spotřebiteli.

2.11. Zbožím je jakákoli hmotná movitá věc.

 

III. Základní ustanovení

3.1. Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Obchodníkem.

3.2. Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele, se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění.

 

IV. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy

4.1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího je odeslání objednávky produktů Kupujícím realizované zejména využitím webového sídla Obchodníka, případně dalšími dálkově-komunikačními prostředky.

4.2. K uzavření kupní smlouvy mezi Kupujícím a Obchodníkem dochází okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, kterou Kupující vytvořil v souladu s bodem 4.1. těchto VOP Obchodníkem (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si Kupující zvolil v procesu vytváření objednávky).

 

V. Doba trvání kupní smlouvy

5.1. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků Prodávajícího a Kupujícího, a to zejména doručením a zaplacením produktů v souladu s uzavřenou kupní smlouvou. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva Kupujícího v souladu se zákonnou odpovědností za vady produktů ze strany Obchodníka.

 

VI. Kupní cena – informace o kupní ceně

6.1. Cena produktů objednávaných prostřednictvím Webového sídla Prodávajícího (dále jen „kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v okamžiku vytvoření objednávky Kupujícím.

6.2. Kupní cena produktů uvedených na Webovém sídle Prodávajícího je celková cena produktů včetně všech daní, přičemž je zřetelně uvedena na Webovém sídle Prodávajícího.

 

VII. Dodání produktů

7.1. Prodávající je povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu produkty v lhůtě nejpozději 90 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy v souladu s bodem 4.2. a násl. těchto VOP a zaplacením celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě podmínky uvedené v bodě 7.1. těchto VOP (tj. pokud došlo k uzavření kupní smlouvy a k úhradě celkové ceny objednávky Prodávajícímu), je Prodávající povinen dodat Kupujícímu produkty v lhůtě nejpozději 90 dnů ode dne splnění obou těchto podmínek.

 

VIII. Přechod vlastnického práva

8.1. Vlastnické právo k prodané věci a nebezpečí nahodilé zkázy, nahodilého zhoršení a ztráty věci přechází na Kupujícího okamžikem dodání.

 

IX. Způsoby platby

9.1. Za produkty na webovém sídle Prodávajícího lze platit těmito způsoby:

9.1.1. platba online prostřednictvím platební brány TrustPay (finby) - cena 0 Kč

9.1.2. platba vkladem nebo převodem na účet Prodávajícího – cena 0 Kč

/e-basket v průběhu nákupního procesu, a to před uzavřením kupní smlouvy.

 

X. Přepravné – způsoby dopravy produktů a cena za dopravu

10.1. V kupní ceně produktů jsou zahrnuty dopravní náklady a jiné náklady spojené s dodáním produktů.

10.2. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:

 

10.2.1. Formy dopravy:

10.2.1.1. Slovenská pošta, expres kurýr

10.2.1.2. Kurýrní služba

10.2.1.3. Osobní odběr

 

XI. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu

11.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka i bez uvedení důvodu v lhůtě podle čl. XII bodů 12.1 až 12.3 těchto VOP kromě smluv, jejichž předmětem je:

11.2. Poskytnutí služby, pokud došlo k úplnému poskytnutí služby a poskytování služby začalo před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen uhradit cenu,

11.3. Dodání nebo poskytnutí produktu, jehož cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který obchodník nemůže ovlivnit a ke kterému může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

11.4. Dodání zboží vyrobeného podle specifikací spotřebitele nebo zboží vyrobeného na míru,

11.5. Dodání zboží, které podléhá rychlému znehodnocení nebo zkáze,

11.6. Dodání zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů, pokud byl ochranný obal po dodání porušen,

11.7. Dodání zboží, které vzhledem ke své povaze může být po dodání neoddělitelně smícháno s jiným zbožím,

11.8. Dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání může proběhnout nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které obchodník nemůže ovlivnit,

11.9. Provádění naléhavých oprav nebo údržby během návštěvy u spotřebitele, o kterou spotřebitel výslovně požádal obchodníka; to neplatí pro smlouvy, jejichž předmětem je poskytnutí jiné služby než oprava nebo údržba, a pro smlouvy, jejichž předmětem je dodání jiného zboží než náhradního dílu potřebného k provedení opravy nebo údržby, pokud byly smlouvy uzavřeny během návštěvy obchodníka u spotřebitele a spotřebitel si tato zboží nebo služby předem neobjednal,

11.10. Dodání zvukových záznamů, obrazových záznamů, audiovizuálních záznamů nebo softwaru v ochranném obalu, který byl po dodání porušen,

11.11. Dodání periodického tisku kromě jeho dodávání na základě smlouvy o předplatném,

11.12. Zboží zakoupené na veřejné dražbě,

11.13. Poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný účel než k bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytnutí služeb souvisejících s činnostmi ve volném čase, pokud má obchodník podle smlouvy tyto služby poskytnout v přesně dohodnutém čase nebo v přesně dohodnuté lhůtě,

11.14. Dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud dodávání digitálního obsahu začalo a spotřebitel udělil výslovný souhlas se začátkem dodávání digitálního obsahu před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy začátkem dodávání digitálního obsahu, a obchodník poskytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, pokud je podle smlouvy spotřebitel povinen uhradit cenu.

 

XII. Uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka

12.1. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka do  

a) 14 dnů ode dne  

– převzetí zboží spotřebitelem podle bodu 12.4,  
– uzavření smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služby,  
– uzavření smlouvy o dodávce vody, která není prodávána v omezeném objemu nebo v určeném množství, a smlouvy o dodávce a odběru tepla,  
– uzavření smlouvy o dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči,  

b) 30 dnů ode dne uzavření smlouvy při nevyžádané návštěvě nebo v souvislosti s ní, nebo na prodejní akci či v souvislosti s ní.  

12.2. Poskytl-li obchodník spotřebiteli zvláštní informace o právu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku či mimo provozovny až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od počátku běhu lhůty podle bodu 12.1, může spotřebitel odstoupit od smlouvy do  

a) 14 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost podle písm. a), nebo  
b) 30 dnů ode dne, kdy obchodník dodatečně splnil informační povinnost podle písm. b).  

12.3. Pokud obchodník spotřebiteli zvláštní informace podle bodu 12.2 neposkytl, může spotřebitel odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku či mimo provozovny do 12 měsíců od uplynutí lhůty uvedené v bodu 12.1.  

12.4. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba (s výjimkou dopravce) převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud  

a) bylo zboží objednané v jedné objednávce dodáváno postupně, okamžikem převzetí posledního dodaného zboží,  
b) zboží tvoří několik částí či kusů, okamžikem převzetí poslední části či posledního kusu,  
c) se zboží dodává opakovaně během určitého období, okamžikem převzetí prvního dodání.  

12.5. Spotřebitel může od smlouvy o dodání zboží odstoupit i před počátkem běhu lhůty pro odstoupení.  

12.6. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení písemně nebo na jiném trvalém nosiči; byla-li smlouva uzavřena ústně, postačí jakékoli jednoznačné prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy („oznámení o odstoupení“). Spotřebitel může využít vzorový formulář pro odstoupení.  

12.7. Lhůta pro odstoupení podle bodů 12.1 až 12.3 je zachována, odešle-li spotřebitel oznámení o odstoupení nejpozději poslední den lhůty.  

12.8. Spotřebitel může odstoupit jen ve vztahu k určitému produktu nebo produktům, pokud obchodník na základě smlouvy dodal či poskytl více produktů.  

12.9. Důkazní břemeno o uplatnění práva na odstoupení nese spotřebitel.

 

XIII. Práva a povinnosti spotřebitele po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku a smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka

13.1. Spotřebitel je povinen do 14 dnů ode dne odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka podle bodu 12.1 zaslat zboží zpět nebo zboží předat obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za dodrženou, je-li zboží odesláno obchodníkovi nejpozději v poslední den lhůty.

13.2. Při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka podle bodu 12.1 nese spotřebitel náklady na vrácení zboží obchodníkovi nebo osobě určené obchodníkem k převzetí zboží; to neplatí, pokud obchodník souhlasil, že náklady nese sám, nebo pokud obchodník nesplnil informační povinnost, tj. pokud obchodník neposkytl spotřebiteli zvláštní informace o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo provozovny obchodníka.

13.3. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo následkem nakládání se zbožím nad rámec nakládání nutného k obeznámení se s vlastnostmi a funkcí zboží; neplatí to, pokud obchodník nesplnil informační povinnost podle § 15 odst. 1 písm. f) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.

13.4. Spotřebitel je povinen uhradit obchodníkovi cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy, jestliže spotřebitel podle § 19 odst. 1 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku či mimo provozovny obchodníka, jejímž předmětem je poskytnutí služby, dodávka vody, která není prodávána v omezeném objemu či v určeném množství, nebo dodávka tepla, a před zahájením poskytování plnění udělil výslovný souhlas podle § 17 odst. 10 písm. c) citovaného zákona. Cena za skutečně poskytnuté plnění se stanoví poměrně podle celkové ceny dohodnuté ve smlouvě. Cena za skutečně poskytnuté plnění se stanoví podle tržní ceny poskytnutého plnění, pokud je celková cena ve smlouvě nadhodnocena.

13.5. Spotřebiteli z uplatnění práva na odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka podle bodu 11.1. nevznikají kromě povinností podle bodů 13.1., 13.3. až 13.5. a povinnosti uhradit dodatečné náklady podle bodu 14.3. žádné další povinnosti nebo náklady.

 

XIV. Práva a povinnosti obchodníka po odstoupení spotřebitele od smlouvy uzavřené na dálku a od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka

14.1. Obchodník je povinen do 14 dnů ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě nebo v souvislosti se smlouvou uzavřenou na dálku, smlouvou uzavřenou mimo provozovny obchodníka nebo s doplňkovou smlouvou včetně nákladů na dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.

14.2. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli všechny platby podle odstavce 14.1. v rozsahu odpovídajícím odstoupení od smlouvy, jestliže spotřebitel neodstoupil od celé smlouvy uzavřené na dálku nebo od celé smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka. Obchodník nesmí účtovat spotřebiteli dodatečné náklady za dopravu, dodání, poštovné a jiné náklady a poplatky.

14.3. Obchodník není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob dodání než nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na dodání, které si spotřebitel zvolil, a náklady na nejlevnější běžný způsob dodání nabízený obchodníkem.

14.4. Obchodník není povinen při odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka, jejichž předmětem je dodání zboží, vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. před tím, než mu bude zboží doručeno nebo dokud spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět obchodníkovi, ledaže obchodník navrhne, že zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím určené osoby.

14.5. Obchodník je povinen vrátit spotřebiteli platby podle bodu 14.1. stejným způsobem, jaký použil spotřebitel při jejich úhradě; tím není dotčeno právo obchodníka dohodnout se se spotřebitelem na jiném způsobu úhrady, pokud spotřebiteli nebudou v souvislosti s úhradou účtovány žádné poplatky.

14.6. Obchodník je povinen zajistit vyzvednutí zboží na vlastní náklady v lhůtě podle odstavce 14.1., pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozovny obchodníka bylo zboží dodáno spotřebiteli domů v době uzavření smlouvy a s ohledem na povahu zboží není možné jej zaslat zpět obchodníkovi poštou.

14.7. Jednostranné započtení pohledávek obchodníka a spotřebitele, ke kterým dojde odstoupením od smlouvy podle bodu 11.1., je zakázáno.

14.8. Obchodník nesmí požadovat po spotřebiteli úhradu nákladů za

a) poskytnutí služby, dodání vody, která není prodávána v omezeném objemu nebo v určeném množství, nebo za dodání tepla během lhůty pro odstoupení od smlouvy podle bodů 12.1. až 12.3. bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:

obchodník neposkytl spotřebiteli informace podle § 15 odst. 1 písm. f) nebo písm. h) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění, nebo

spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením poskytování služby nebo dodání vody či tepla podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,

b) úplné nebo částečné dodání digitálního obsahu, který obchodník dodává jinak než na hmotném nosiči, pokud:

spotřebitel neudělil obchodníkovi výslovný souhlas se zahájením dodávání digitálního obsahu podle § 17 odst. 10 písm. c) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění,

spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením souhlasu podle prvního bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo

obchodník neposkytl spotřebiteli potvrzení podle § 17 odst. 12 písm. b) nebo odst. 13 písm. b) zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.

 

XV. Orgán dozoru

15.1. Příslušným orgánem dohlížejícím na zákonnost v oblasti ochrany spotřebitele je:

Inspektorát Slovenské obchodní inspekce

se sídlem v Trenčíně pro Trenčínský kraj

Hurbanova 59, 911 01  Trenčín

Odbor výkonu dozoru

tel. č. +421 32 640 01 09

fax č. +421 32 640 01 08

e-mail: tn@soi.sk

e-mail pro zasílání podnětů: podnety@soi.sk

 

XVI. Alternativní řešení sporů

16.1. V případě, že spotřebitel není spokojen s tím, jak Prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že Prodávající porušil jeho práva, má Kupující právo obrátit se na Prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud Prodávající na žádost spotřebitele výše uvedené odpoví záporně nebo neodpoví do 30 dnů ode dne jejího zaslání spotřebitelem, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s Prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontakt naleznete na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), nebo jiná příslušná oprávněná právnická osoba zapsaná v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky (seznam je dostupný na stránce http://www.mhsr.sk/, nebo přímo na https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1

Spotřebitel má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Může použít platformu pro řešení sporů on-line, která je dostupná na webové stránce https://ec.europa.eu/consumers/odr/, alebo nebo přímo na internetové stránce https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít pouze Kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Týká se pouze sporu mezi spotřebitelem a Prodávajícím, který vyplývá ze spotřebitelské smlouvy nebo s ní souvisí. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR včetně DPH.

Veškeré další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi Prodávajícím a Kupujícím - spotřebitelem vyplývající z Kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo související s Kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Z. z. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.

 

XVII. Doplňující ustanovení

17.1. Prodávající neuzavře kupní smlouvu ani nevykoná prodej, zprostředkování nebo dodání alkoholických nápojů /výrobků/, tabákových výrobků a dalších výrobků osobám (Kupujícím), které v okamžiku uzavření kupní smlouvy nedosáhly věku 18 let, a jejichž prodej osobám mladším 18 let je zakázán, a to v souladu s platnými a účinnými právními předpisy Slovenské republiky. Prodávající proto ověří splnění podmínky dosažení věku 18 let Kupujícího kontrolou dokladu totožnosti Kupujícího (občanský průkaz nebo pas) při předání objednávky do rukou Kupujícího. Tento úkon provede pověřená osoba, která má objednávku doručit Kupujícímu. Pokud Kupující nedosáhl věku 18 let, nebo pokud věk neprokáže či odmítne prokázat, prodávající objednávku Kupujícímu nepředá a kupní smlouva zaniká.

17.2. Prodávající neuzavře kupní smlouvu ani nevykoná prodej, zprostředkování nebo dodání produktů, na jejichž nákup, prodej a dodání je dle legislativy Slovenské republiky potřebné zvláštní pověření, oprávnění nebo obdobný institut.

 

XVIII. Informace o přijatých kodexech

18.1. Obchodník informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, ke kterým by se Prodávající zavázal k jejich dodržování. Kodex chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, která vymezují chování Prodávajícího, jenž se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více specifickým obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanovena zákonem nebo jiným právním předpisem či opatřením orgánu veřejné správy, která se Prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit nebo získat jejich znění.

 

XIX. Hodnocení produktů spotřebiteli

19.1. Obchodník nekontroluje a neomezuje hodnocení produktů jen na osoby, které si produkt u obchodníka zakoupily.

 

XX. Závěrečná ustanovení

20.1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek se splní jejich zveřejněním na webovém sídle Prodávajícího. V případě změny Všeobecných obchodních podmínek se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí podle Všeobecných obchodních podmínek platných a účinných při uzavření kupní smlouvy, a to až do jejího zániku.

20.2. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří nedílnou součást reklamačního řádu a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla. Dokumenty - reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla jsou zveřejněny na doméně webového sídla Prodávajícího.

20.3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti zveřejněním na webovém sídle Prodávajícího dne 02.09.2025.

 

Tyto všeobecné obchodní podmínky jsou k dispozici také v podobě PDF dokumentu.