VŠE O NÁKUPU

VRÁCENÍ ZBOŽÍ A REKLAMACE

Naše šperky značky Mikuš Diamonds vyrábíme tak, abyste je nechtěli vracet.

VRÁCENÍ ZBOŽÍ

I v našem internetovém obchodě platí, že kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Nestává se však, že by nám zákazníci chtěli šperky vrátit poté, co je uvidí živě.

Pokud se zákazník přece jen rozhodne od smlouvy odstoupit, může své právo na odstoupení uplatnit například v písemné podobě, e-mailem nebo odesláním vyplněného formuláře, který je dostupný zde
 

VRÁCENÍ DO 14 DNÍ PŘI KOUPĚ V KLENOTNICTVÍ 

U vybraných zásnubních prstenů, které jsou v našem e-shopu označeny benefitem „Vrácení do 14 dnů i při koupi v klenotnictví“ máte možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne koupě zboží. Pokud se tedy z jakéhokoli důvodu rozhodnete od smlouvy odstoupit, je třeba tak učinit osobně v klenotnictví, ve kterém jste prsten zakoupili. Podmínkou uplatnění odstoupení od smlouvy v takovém případě je, že prsten musí být nenošený, nepoužitý, v původním stavu a balení, se záručním listem, všemi certifikáty, dárky a benefity, které byly spolu s ním dodány při jeho koupi. Takový prsten od vás v klenotnictví převezmeme a po jeho kontrole v naší laboratoři, nejpozději však do 14 dnů od jeho vrácení, vám bude celá kupní cena poukázána převodem na Vámi zvolený bankovní účet. 
 

REKLAMACE

Záruční doba na nové zboží je 24 měsíců a běží od převzetí zboží kupujícím. Kromě toho na šperky značky Mikuš Diamonds vyrobeny z drahých kovů v kombinaci s přírodními drahými kameny poskytujeme prodlouženou záruku proti vypadnutí drahého kamene.
 

Více informací na téma záruky a reklamací naleznete v reklamačním pořádku:
 

REKLAMAČNÍ POŘÁDEK

Internetového obchodu mikusdiamonds.cz

 

I. Identifikace obchodníka

1.1. Tímto Reklamačním řádem (dále jen „RP“) se řídí právní vztahy mezi společností

Obchodní jméno: Diamantier, s.r.o. 
Sídlo: Mierové nám. 40, Trenčín 911 01, Slovenská republika

Zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, oddíl Sro, Vložka číslo 33126/R 
IČO: 46968130
DIČ: 2023689338
IČ DPH: SK2023689338 
Bankovní účet EUR: ČSOB: SK1575000000004022805019

Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty

(dále jen „Prodávající“ nebo „Obchodník“) a každou osobou, která je Kupujícím produktů nabízených Prodávajícím na webovém sídle Prodávajícího a vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení Všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na webovém sídle Prodávajícího a příslušných zákonů definujících spotřebitele, zejména zákona č. 108/2024 Z. z. o ochraně spotřebitele a o změně a doplnění některých zákonů a zákona č. 40/1964 Zb., občanský zákoník, oba v platném znění, s výjimkou uvedenou v bodě 4.4 tohoto Reklamačního řádu, který upravuje právní vztah mezi Obchodníkem a Kupujícím, jenž nevystupuje v postavení spotřebitele.

 

E-mailový a telefonický kontakt na Prodávajícího:

Email: info@mikusdiamonds.cz

Tel. č.: +421911776774

 

1.3. Adresa pro zasílání reklamací a odstoupení od smluv:

Diamantier, s.r.o., Mierové nám. 40, 911 01 Trenčín, Slovenská republika

 

II. Základní ustanovení

2.1. Tímto reklamačním řádem se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Obchodníkem.

 

III. Uplatnění práva z odpovědnosti za vady

3.1. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady pouze tehdy, vytkne-li vadu Prodávajícímu bez zbytečného odkladu, nejpozději do 24 měsíců od převzetí věci. Neuplatní-li vadu v této lhůtě, jeho práva z odpovědnosti za vady zanikají.

 

IV. Odpovědnost za vady

4.1. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má prodaná věc v okamžiku dodání a která se projeví do dvou let od dodání.

4.2. Je-li předmětem koupě věc s digitálními prvky, u níž se digitální obsah dodává nebo digitální služba poskytuje nepřetržitě po sjednanou dobu, odpovídá Prodávající za každou vadu digitálního obsahu nebo digitální služby, která se vyskytne či projeví po celou sjednanou dobu, nejméně však po dobu dvou let od dodání věci s digitálními prvky.

4.3. U použité věci se strany mohou dohodnout na kratší době odpovědnosti Prodávajícího za vady, než stanoví body 4.1 a 4.2, nejvýše však na jeden rok od dodání věci.

4.4. Záruční doba produktů činí pro Kupujícího, který nevystupuje jako spotřebitel, 12 měsíců, pokud nebyla sjednána jiná záruční doba.

 

V. Práva z odpovědnosti za vady

5.1. Odpovídá-li Prodávající za vadu prodané věci, má Kupující právo na odstranění vady opravou či výměnou, na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo právo od kupní smlouvy odstoupit.

5.2. Kupující může odmítnout zaplatit kupní cenu nebo její část, dokud si Prodávající nesplní povinnosti vyplývající z odpovědnosti za vady, ledaže je Kupující v prodlení s úhradou kupní ceny či její části v okamžiku vytknutí vady. Kupní cenu doplatí bez zbytečného odkladu po splnění povinností Prodávajícím.

5.3. Kupující může uplatnit práva z odpovědnosti za vady, včetně práva podle bodu 5.2, pouze pokud vytkne vadu do dvou měsíců od jejího zjištění, nejpozději však ve lhůtách uvedených v bodech 4.1 až 4.3 tohoto Reklamačního řádu.

5.4. Uplatnění práv z odpovědnosti za vady nevylučuje právo Kupujícího na náhradu škody, která mu z vady vznikla.

 

VI. Uplatnění vady

6.1. Vadu lze uplatnit v kterékoliv provozovně Prodávajícího, u jiné osoby, o níž Prodávající Kupujícího informoval před uzavřením smlouvy nebo před odesláním objednávky, nebo prostředky dálkové komunikace na adrese sídla či místa podnikání Prodávajícího anebo na jiné adrese, o níž Prodávající Kupujícího informoval při uzavření smlouvy či po jejím uzavření.

6.2. Uplatní-li Kupující vadu poštovní zásilkou, jejíž převzetí Prodávající odmítl, považuje se zásilka za doručenou dnem odmítnutí.

6.3. Prodávající poskytne Kupujícímu písemné potvrzení o uplatnění vady bezodkladně po jejím uplatnění. V potvrzení uvede lhůtu, v níž vadu v souladu s § 507 odst. 1 občanského zákoníku odstraní; tato lhůta nesmí přesáhnout 30 dnů od uplatnění vady, pokud delší lhůtu neodůvodňuje objektivní okolnost, kterou Prodávající nemůže ovlivnit.

6.4. Odmítne-li Prodávající odpovědnost za vadu, sdělí Kupujícímu důvody písemně. Prokáže-li Kupující odpovědnost Prodávajícího za vadu znaleckým posudkem nebo odborným stanoviskem vydaným akreditovanou, autorizovanou či notifikovanou osobou, může vadu uplatnit znovu a Prodávající již nemůže odpovědnost odmítnout; na opakované uplatnění vady se § 621 odst. 3 občanského zákoníku nepoužije. Náklady spotřebitele na znalecký posudek a odborné stanovisko se řídí § 509 odst. 2 občanského zákoníku.

6.5. Informoval-li Prodávající Kupujícího před uzavřením smlouvy (případně před odesláním objednávky) o tom, že vady lze uplatnit i u jiné osoby, považuje se jednání či opomenutí této osoby pro účely odpovědnosti za vadu za jednání či opomenutí Prodávajícího.

 

VII. Odstranění vady

7.1. Kupující má právo si vybrat odstranění vady výměnou věci nebo opravou věci. Kupující si nemůže zvolit způsob odstranění vady, který není možný, nebo by v porovnání s druhým způsobem odstranění vady způsobil prodávajícímu nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména hodnotu, kterou by měla věc bez vady, závažnost vady a skutečnost, zda by druhý způsob odstranění vady způsobil kupujícímu značné obtíže.

7.2. Prodávající může odmítnout odstranění vady, pokud oprava ani výměna nejsou možné nebo by vyžadovaly nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, včetně okolností podle bodu 7.1. druhé věty.

7.3. Prodávající opraví nebo vymění věc v přiměřené lhůtě poté, co kupující vadu uplatní, bezplatně, na své náklady a bez způsobení závažných obtíží kupujícímu s ohledem na povahu věci a účel, pro který si kupující věc pořídil.

7.4. Pro účely opravy nebo výměny kupující předá nebo zpřístupní věc prodávajícímu nebo osobě podle § 622 odst. 5 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění. Náklady na převzetí věci nese prodávající.

7.5. Prodávající dodá opravenou věc nebo náhradní věc kupujícímu na své náklady stejným nebo obdobným způsobem, jakým mu kupující dodal věc vadnou, pokud se strany nedohodnou jinak. Pokud kupující věc nevyzvedne do šesti měsíců ode dne, kdy ji měl převzít, může ji prodávající prodat. Je-li věc vyšší hodnoty, prodávající kupujícího o zamýšleném prodeji včas upozorní a poskytne mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k jejímu převzetí. Prodávající bezodkladně po prodeji kupujícímu vyplatí výtěžek z prodeje věci po odečtení nákladů, které účelně vynaložil na její úschovu a prodej, pokud kupující uplatní právo na podíl z výtěžku v přiměřené lhůtě uvedené prodávajícím v oznámení o zamýšleném prodeji věci. Prodávající může věc na své náklady zničit, pokud se jí nepodařilo prodat nebo pokud předpokládaný výtěžek z prodeje nepokryje ani náklady na úschovu a náklady, které by prodávající musel nevyhnutelně vynaložit na prodej.

7.6. Prodávající při odstranění vady zajistí odstranění věci a instalaci opravené nebo náhradní věci, pokud si výměna nebo oprava vyžádají odstranění vadné věci, která byla instalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Prodávající a kupující se mohou dohodnout, že odstranění věci a instalaci opravy nebo náhrady zajistí kupující na náklady a nebezpečí prodávajícího.

7.7. Při odstranění vady výměnou věci nemá prodávající právo na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odplatu za běžné užívání věci před její výměnou.

7.8. Prodávající odpovídá za vady náhradní věci podle § 619 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění.

7.9. Kupující má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo může odstoupit od kupní smlouvy i bez poskytnutí dodatečné přiměřené lhůty podle § 517 odst. 1 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění, pokud
a) prodávající věc neopraví ani nevymění,
b) prodávající věc neopraví ani nevymění v souladu s § 623 odst. 4 a 6 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění,
c) prodávající odmítne odstranit vadu podle § 623 odst. 2 zákona č. 40/1964 Sb., občanský zákoník v platném znění,
d) věc má stejnou vadu navzdory opravě nebo výměně,
e) vada má takovou závažnou povahu, že odůvodňuje okamžitou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy, nebo
f) prodávající prohlásil nebo je z okolností zřejmé, že vadu neodstraní v přiměřené lhůtě nebo bez způsobení závažných obtíží kupujícímu.

7.10. Sleva z kupní ceny musí být přiměřená rozdílu hodnoty prodané věci a hodnoty, kterou by věc měla, kdyby byla bez vad.

7.11. Kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy podle bodu 7.9, pokud se podílel na vzniku vady nebo je vada zanedbatelná. Důkazní břemeno, že se kupující podílel na vzniku vady a že vada je zanedbatelná, nese prodávající.

7.12. Pokud se smlouva týká koupě více věcí, může kupující od smlouvy odstoupit jen ve vztahu k vadné věci. K ostatním věcem může odstoupit od smlouvy jen tehdy, pokud není možné oprávněně očekávat, že bude chtít ponechat si ostatní věci bez vadné věci.

7.13. Kupující po odstoupení od smlouvy nebo její části vrátí věc prodávajícímu na jeho náklady. Prodávající zajistí odstranění věci, která byla instalována v souladu s její povahou a účelem před tím, než se vada projevila. Pokud prodávající věc v přiměřené lhůtě neodstraní, může kupující zajistit její odstranění a doručení prodávajícímu na náklady a nebezpečí prodávajícího.

7.14. Prodávající po odstoupení od smlouvy vrátí kupujícímu kupní cenu nejpozději do 14 dnů ode dne vrácení věci prodávajícímu nebo po prokázání, že kupující věc prodávajícímu odeslal, podle toho, který den nastane dříve.

7.15. Prodávající vrátí kupní cenu kupujícímu stejným způsobem, jaký použil kupující při zaplacení kupní ceny, není-li kupujícím výslovně dohodnuto jinak. Veškeré náklady spojené s úhradou hradí prodávající.

7.16. Prodávající nemá právo na náhradu škody způsobené běžným opotřebením věci a na odplatu za běžné užívání věci před odstoupením od kupní smlouvy.

 

VIII. Odpovědnost za vady digitálního plnění

8.1. Obchodník odpovídá za jakoukoli vadu, kterou má digitální plnění v době jeho dodání a která se projeví do dvou let od jeho dodání, pokud se jedná o digitální plnění, které se dodává jednorázově nebo jako soubor jednotlivých plnění.

8.2. Obchodník odstraní vadu digitálního plnění v přiměřené lhůtě po tom, co spotřebitel vadu vytkl, bezplatně a bez způsobení závažných obtíží spotřebiteli s ohledem na povahu digitálního plnění a účel, na který spotřebitel digitální plnění požadoval.

8.3. Obchodník může odstranění vady odmítnout, pokud odstranění není možné nebo by si vyžádalo nepřiměřené náklady s ohledem na všechny okolnosti, zejména na hodnotu, kterou by mělo digitální plnění bez vady, a na závažnost vady.

 

IX. Odpovědnost za vady služby

9.1. Prodávající odpovídá za jakoukoli vadu služby, kterou má služba v době jejího dodání a která se projeví do dvou let od dodání služby.

9.2. Při uplatňování práv z odpovědnosti za vady služby se obdobně použijí ustanovení čl. VI tohoto Reklamačního řádu.

 

X. Závěrečná ustanovení

10.1. Tento Reklamační řád tvoří nedílnou součást Všeobecných obchodních podmínek a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla. Dokumenty – Všeobecné obchodní podmínky a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla jsou zveřejněny na doméně webového sídla Prodávajícího.

10.2. Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti okamžikem jeho zveřejnění na webovém sídle Prodávajícího dne 02.09.2025

Vzor reklamačního formuláře:

FORMULÁŘ PRO UPLATNĚNÍ VADY

Internetového obchodu mikusdiamonds.cz 

Adresa pro komunikaci:  Diamantier, s.r.o., Mierové nám. 40, 911 01 Trenčín, Slovenská republika

Zákazník

Jméno a příjmení:

Adresa:

Telefon / e-mail:

Reklamované zboží / služba

Číslo dokladu o koupi nebo záručního listu:

Název:

Datum nákupu:

Příslušenství:

Popis vady:

 

______________________________________________________________________________

Navrhuji, aby má reklamace byla vyřízena tímto způsobem (zakřížkujte požadované):

□ Výměna zboží     □ Oprava zboží 

Bude-li reklamace vyřízena vrácením peněz a chcete je poukázat na bankovní účet, uveďte jeho číslo:

 

V .................................... dne: …………………                                       

 

............................................

Podpis zákazníka         

 

Vzor formuláře pro odstoupení od smlouvy:

 

FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY UZAVŘENÉ NA DÁLKU A SMLOUVY UZAVŘENÉ MIMO PROVOZOVNU OBCHODNÍKA

(Vyplňte a zašlete tento formulář pouze v případě, že si přejete odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovnu obchodníka.)

 

Komu: Diamantier, s.r.o., Mierové nám. 40, 911 01 Trenčín, Slovenská republika, www.mikusdiamonds.cz, info@mikusdiamonds.cz

 

Tímto oznamuji, že odstupuji od smlouvy na následující zboží / o poskytnutí následující služby*:

 

Datum objednání / datum převzetí* 

Jméno a příjmení spotřebitele:

Adresa spotřebitele:

E-mail spotřebitele:

Platbu žádám vrátit na číslo účtu: (pokud neuvedete, bude vám platba vrácena stejným způsobem, jaký jste použili při své platbě):

Podpis spotřebitele: (pokud se tento formulář podává v listinné podobě)

Datum:

   

* Nehodící se škrtněte

Poučení: Máte právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží / uzavření smlouvy o poskytnutí služby / uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči. Vyplněný formulář nám zašlete poštou, e-mailem nebo doručte osobně na výše uvedenou adresu. Po odstoupení od smlouvy vám vrátíme všechny platby, které jste uhradili v souvislosti s uzavřením smlouvy, zejména kupní cenu včetně nákladů na doručení zboží k vám. To se nevztahuje na dodatečné náklady, pokud jste si zvolili jiný než nejlevnější nabízený způsob doručení. Platby vám budou vráceny bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy nám bude doručeno vaše oznámení o odstoupení od smlouvy. Platbu provedeme stejným způsobem, jaký jste použili při úhradě, nebo na číslo účtu uvedené v tomto formuláři (dle vaší volby).